Rubriky Levná a Luxusní jídla

Když přemýšlím o tom, co vařit v příštích dnech, v poslední době zohledňuji i to, aby ingredience nebyly přehnaně drahé (což mi připadá skoro u všeho). Třeba maso typu losos nemůžeme mít každý den.


 

Proto jsem pro sebe a případně i další čtenáře blogu přidala rubriky (štítek) Levná jídla a také Luxusní jídla . Pomůže mi to najít inspiraci pro takové jídlo, které není drahé. Alespoň ohledně surovin, spotřebu energie nedokážu zohlednit. Jako levná jídla jsou označená například bezmasá jídla nebo pouze z několika ingrediencí. Za luxusní jsem vybrala například z "výběrového" masa nebo takové moučníky, kde je použito hodně smetany... Některá jídla jsem nezařazovala ani do jedné kategorie. Berte to prosím pouze orientačně. Velmi záleží i na tom, jaký používáte recept. Je jasné, že když si ke špagetám dáte luxusní sýr, náklad na ně bude jiný než v případě použití nejlevnějšího eidamu. Rozdíl bude také v tom, zda budete kupovat marmeládu ve specializovaném obchodu nebo máte vlastní zásoby díky ovoci ze zahrádky. 

Jako příklad rozdílu mezi těmito novými rubrikami (štítky) můžete vnímat krupicovou kaši (dětská krupička + mléko + trochu kakaa), kdy náklady na suroviny tohoto jídla budou maximálně 20 Kč na porci, zatímco třeba losos se zeleninou bude cena okolo 200 Kč pouze za lososa.

Komentáře

Oblíbené příspěvky