Zapečené batáty

Zapečené batáty podle toho receptu byla pravděpodobně první situace, kdy jsem se s batáty setkala. Alespoň si toho nejsem jindy vědoma. Chuťově mi připomínají něco mezi mrkví a dýni, překvapilo mě, jak se v syrovém stavu špatně krájejí a jsou tvrdé.








A protože to není úplně levná záležitost, batáty budeme mít opravdu jenom vzácně.
Budeme na to pro dvě osoby potřebovat 2 batáty, cibuli, jedno balení syrečků, rajčata, asi dvě vejce, trochu olivového oleje, případně pro dochucení bylinky, jaké máte rádi.

Batáty nakrájejte na plátky o velikosti, jak se vám podaří, Uvařte je několik minut v horké vodě. Já jsem batáty loupala, někdo je neloupe, záleží také na jejich kvalitě. Cibuli, rajčata a syrečky nakrájíme na kousky, vajíčko rozšleháme nebo rozmícháme.

Plátky uvařených batát vyskládáme do zapékací mísy nebo na plech, pokapeme olivovým olejem, přidáme všechny nakrájené ingredience, pak další vrstvu batát, případně ještě zopakujeme podle množství a rozdělení na pekáč (zapékací mísa). Úplně nahoře batáty zalijeme rozšlehanými vejci. Pečeme v troubě na 200 stupňů dozlatova asi 20 minut, nahoru můžeme ozdobit bylinkami.

Komentáře

Oblíbené příspěvky